Echilibrari cardane
Cu masina de echilibrat si soft de ultima generatie.

Servicii de echilibrari cardane


Sa le luam pe rand: Care este cursul unui cardan din momentul intrarii in atelier si pana la iesirea acestuia de la reparatie?

Prima operatiune care se efectueaza este identificarea dimensionala si intocmirea fisei fiecarui cardan care urmeaza a fi reparat, care este urmata de identificarea componentelor defecte.

Urmeaza calculul devizului, comunicarea pretului clientului, precum si a termenului de executie.

In urma acceptului clientului urmeaza pregatirea pieselor.

Incepe demontarea pieselor identificate ca fiind defecte (cruci cardanice, culisante, rulmenti intermediari etc)

Urmeaza montajul pieselor noi care implica suduri. Sudura noilor repere se face automatizat. Pentru prevenirea posibilelor deformari, operatiunea de sudura este precedata de o operatiune de centrare a componentelor.

Urmeaza montajul crucilor cardanice, faza finala de asamblare a cardanului. Practic in acest moment suntem in faza in care avem un cardan complet refacut, dar operatiunea cea mai importanta abia acum urmeaza, mai exact echilibrarea dinamica.

In urma reparatiei unui cardan, se va face obligatoriu echilibrarea dinamica a cardanului pentru o buna functionare in conditii de rulare (mai exact pentru eliminarea tuturor posibilitatilor de a exista vibratii, batai sau orice alte simptome necorespunzatoare in functionarea transmisiei cardanice).

Este total gresita conceptia multor prestatori de a "echilibra" un cardan pe strung. Intr-adevar, pe strung se pot face verificari ale cardanului in anumite zone pentru a vedea daca este stramb sau nu. Se monteaza un ax comparametru, se roteste cardanul si se vad deviatiile insa intr-o singura zona. Acest lucru insa nu poate da un rezultat satisfacator pentru a sti exact ce greutati si unde anume trebuie sudate pentru a nu intra cardanul in rezonanta.

Se introduc datele dimensionale si se masoara dezechilibrele. Ne sunt indicate masele care trebuie adaugate precum si unghiul de montaj al acestora. Prinderea greutatilor de echilibrare se face cu ajutorul sudurii in puncte. Dupa aplicarea greutatilor se face verificarea finala, cand ni se indica de catre masina de echilibrat ca acest cardan este perfect echilibrat.